dinsdag 10 juli 2007

boerenkool

Stamppot in juli? Jááááá, lekker!

Welkom in de wereld die mash up heet. Nu zo’n beetje elk nummer dat ooit werd uitgebracht inmiddels wel is gedigitaliseerd, kan iedere gek (wie, ik?) met de juiste spullen tegenwoordig de riemikser lopen uithangen. Simpel. Twee nummertjes downloaden (één instrumentale track en een accapella), half uurtje pielon en hupsakeetjes: mash up completed!

Moeten we blij zijn met deze artistieke piraterij? Ja en nee. Nee, omdat negenennegentig procent van dit soort huisvlijt natuurlijk niet om aan te horen is. En ja, omdat er bij die ene procent uit twee totaal verschillende nummers een compleet nieuwe compositie geboren wordt. Dan zijn we het plakken/knippen voorbij. Dan wordt het kunst. Zoals hier: deze mash up tussen Digitalism's Pogo en het nummer Haterz van rapper B.O.B ontpopt zich tot een heerlijk schurende disco-party-punker met de allure van Franz Ferdinand. Mash up accomplished!

LISTEN&LOAD: Pogo vs Haterz (DJ Original Bozak Blend) - Digitalism vs B.O.B
INFO: Digitalism on Myspace

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Timmerik:
Holaaaaa holaaaa hoezo een LL klassieker voor dat het zover is. Ik ging helemaal los. De eerste keer opgezet terwijl ik achter mijn drumkit zat, hallooooo!!!!!!
Doe gelijk maar 3x. Ik kan niet wachten tot die in een miks a la rock block lady mikromiks. Sloophamer in de buurt tentstokken in de lucht en ik ben weg!

Anoniem zei

Oi Timmerik, spot on! Hoor nu inderdaad dat het een deadly drummer track is. Kan me er iets bij voorstellen ja. Origineel Pogo van Digitalism is er ook eentje hoor.

HIT IT!

Anoniem zei

smook zegt: camping, dat kan jij beter!Ga je de uitdaging aan?

Camping zei

Hahahahahaha, poei, da's een uitdaging inderdaad, maar zal me ook eens aan een mash up wagen. Geef me even de tijd, maar hij komt!