woensdag 11 juli 2007

stoned

Geinspireerd door het hieronder nog immer uitdijende gezelschap betekenisvolle acts uit de moderne muziekgeschiedenis (aanvullingen zijn zéér welkom) blies ik weer eens het stof van enkele fossiele platen af. Zoals van Van. Van Morrison, that is. And it stoned me raakt me elke keer weer: warme en bewogen northern soul, zoals alleen Van the Man het kan. Je hoort gewoon het gekras op zijn ziel. Mooi.

LISTEN&LOAD: And it stoned me - Van Morrison
INFO: Van the Man on the web

2 opmerkingen:

Anoniem zei

smook zegt: over "horen" gesproken. Wij muziekliefhebbers zouden onszelf eens echt een plezier moeten doen. Een plezier voor de oren dan.En, laat ik dat nu eens gedaan hebben. Mensen, er gaat een wereld voor u open. Fantastisch. De aanschaf van een paar in ear dopjes verschaft je een geluid, een gevoel en een emotie.....opeens gaat muziek leven.Ok, een beetje freak moet je zijn maar och och, je weet niet wat je hoort. En..sze zijn er peciaal voor dj's...

Juapo zei

Hulde Bros! De mensen die de muziek beter tot gehoor laten brengen zijn sowieso onsterfelijk in mijn boek. Daarom applaus voor jullie zelf. Nu ik in een emo-bui zie het wel zitten met de nieuwe projecten van de DJ. Eerst een uitdaging voor een heuse mash, be my guest om het gemiddelde te verbeteren. Te slecht voor woorden wat er op de radio wordt getoond. Neen dan graaf ik liever in het arsenaal van deze blog. Om maar eentje te noemen, dat Dinosaurus avontuur van 30 juni van onze zeer delicate Onderwereld is echt ongenaakbaar. Dat ik daar bij deze nog even op terug mag komen. Een hele fijne flipperkast die je denkt na 2 keer spelen al in de broekzak te hebben maar die na een paar goedkope vrijspelen toch de munten uit je broekzak tovert. Dan noem ik het een nominatie voor een nieuw muziekaal spel op de i-phone, self made, always a winner!