dinsdag 17 juli 2007

Rolling

Wat is het een verademing dat er nog acts zijn die tegen alle stromingen in trouw blijven aan de grondbeginselen van rauwe, ruige rock 'n roll. Niks geen hipperdiehip, foek de vogue..., gewoon inpluggen en rausen! OK-OK, dan ben je er nog niet, want er dient vanzelfsprekend wel even een puike song uitgespuugd te worden. En dat lukt Union Carbide Productions met verve. Deze Zweedse retro-slaven leveren met Be myself again een rammelende rocker af in de beste traditie van The Stooges en MC5. Dat deden ze overigens al zo'n 15 jaar geleden, want zo lang is dit beest al een zeer gewaardeerde inwoner van mijn platenkast.

Het is ter ere van dit jubileum dat ik 'm nu, op dit podium, presenteer. En natuurlijk óók omdat ik weet dat ik de liefhebbers van een vette pot rambling rock hier een plezante tijd mee bezorg. Hoop ik dan.

LISTEN&LOAD: Be myself again - Union Carbide Productions
INFO: Union Carbide productions on Myspace

2 opmerkingen:

Anoniem zei

smook zegt: ik hou hier wel van.Lekker 1, 2,3, recht toe recht an...

Camping zei

eu Smoker, dacht het al dat jij hiermee uit de voeten kon. Donderdag op vakantie? Houd het blog dan in de gaten. Zou voor die tijd zomaar nog een road-miksje aan kunnen komen. Voor die lange autoritten (;