maandag 9 juli 2007

power to roisin!

Als ik me niet vergis, mag Moloko zich binnen onze LLReunion-sekte verheugen op een omvangrijk aantal trouwe fans. En terecht hoor, Moloko's organische en rijk georkestreerde melange van dance en pop bracht ons meer dan één memorabele vloervuller. Sing it back bijvoorbeeld: een onvervalste (moderne) dance classic! Of Cannot contain this, nog zo'n can-do-no-wrong-song.

...zegen...

Helaas, helaas... Moloko is niet meer. Al een tijdje niet. Maar droog die tranen ogenblikkelijk, want Roisin Murphy (Moloko's beeldschone nachtegaal) is terug! En niet zo'n beetje ook. Onlangs bracht ze de single Overpowered uit: een elegante danser, die ruim baan maakt voor Murphy's fenomenale vocalen.

Na de release van Overpowered werd Murphy's voordeur al snel geblokkeerd door hongerige knoppendraaiers. Stuk voor stuk er op gebrand deze bijzondere track te mogen riemiksen. Vier kregen de zegen: de Loose Cannons gaan op de breakbeat-toer; beat-freak Herve schakelt tussen hemels en duivels (en weer terug); Seamus Haji levert een ultra-slicke clubmix af en Kris Menace viert een funkfeestje. Hieronder hoor je ze allemaal, plus het origineel.

Het woord is aan jullie! Wie wint? Pls advise.

LISTEN&LOAD:
Overpowered (radio edit) - Roisin Murphy
Overpowered (Loose Cannons Remix) - Roisin Murphy
Overpowered (Herve and Roisin in the Secret Garden) - Roisin Murphy
Overpowered (Seamus Haji Remix) - Roisin Murphy
Overpowered (Kris Menace Remix) - Roisin Murphy
INFO: Roisin Murhy on the web

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Timmerik:
Nou DJ ik ben eruit voor mezelf:
Seamus moet het zijn.
Loose was voor mij niks, Herve erg dik en vet,heerlijk op een hard feessie maar ook wel wat bekend werk. Kris is fijn, gaat niet ver van origineel af, een stukkie meer dikso gewoon lekker.
Seamus is verfijnder, teased meer en neemt je meer mee, bovendien zal ik die zelf sneller opzetten dan 't origineel. Seamus dus!!!

Anoniem zei

smook zegt: niets aan timmerik toe te voegen.Seamus doet mij denken aan trentemuller (is tie weer) en digitalism.

Camping zei

Aha, 2 x Seamus... Mijn punten gaan naar de Loose Cannons, vooral vanwege die dikke break. Maar, toegegeven, de Seamus-rework is een crispy ding.